Freitag, 18. Dezember 2009

Mogyorós-csokis kosarak (Fudge Puddles)

Kislányom 2 éves lett, igazi kis hölgy! Jön a kérdés, milyen finomságot vigyünk a bölcsibe az ünneplésre. Levesekben a magyarra, főételekben az olaszra és a franciára esküszöm, de édességben valamiért az Egyesült Államok felé húz a szívem... Talán mert azok a sütik még édesebbek, még krémesebbek, mint a mi kontinensünkön. Azok az isteni Cheescake-k, hmmmm. Nekiestem hát kedvenc amerikai recept keresőmnek - http://www.allrecipes.com/ -, és a főoldalon kiszúrtam egy aprósütemény képet. Kis formás kosárkák, amit a gyerekek könnyedén megehetnek, és sok csokkkiiii! Ez jó lesz!

Az angolszász receptekkel mindig az a baj, hogy csészékben mérnek, ez meg nekem valahogy idegen. Hál' istennek átállítható az oldal, hogy metric-ben, azaz grammokban mutassa a receptet. Már csak egy kihívás van: mi az a konzerv sürített tej (condensed milk)? Emlékszem gyerekkoromban, anyuék még használtak valami ilyenféle, a kelet európai blokkból származó édes készítményt, de az már rég eltünt a pultokról. Pedig hogy imádtam belekanalazni:-) A tubusos sürített tejből túl sok kellett volna, hogy kiadja a konzerv méretét (30 ml-t), nem mertem azt használni. Kiderült, hogy az internet tele van ötletekkel, hogy hogyan állítsunk elő sürített tejet (úgy látszik nem én vagyok az első európai, aki ilyesmibe botlik tengerentúli recept felhasználása során). Elolvasva az ötleteket végül vettem egy üveges Completta folyékony sürített tejet (250 ml), és azt főztem össze 250 g cukorral.
Még valamit változtattam az eredetin: kisméretű formák helyett normál muffinformát használtam, így kevesebb lett belőle, de legalább kevesebbet kellett formázgatni.

Tésztája:
115 g vaj puhán
130 g mogyoróvaj (hiperekben nálunk is kapható: creamy peanut butter)
100 g fehér cukor
110 g barna cukor
3 ml vanilia aroma

1 tojás

1/2 teáskanál szódabikarbona
1/2 teáskanál só
155 g liszt

A hozzávalókat robotgéppel összedolgoztam (először a vajat és a cukrot, aztán a tojást, végül a lisztes keveréket), egy ragacsos masszát kaptam. Ebből kell a muffinformának megfelelő méretű kis golyókat készíteni, azt beletenni a formába és kicsit belelapítani (Kb 20 labda). 165 fokos sütőben sütöttem 16 percig, majd kivettem a muffinsütőből a tésztát, és beletettem muffinpapírba (ez nem szükséges, csak diszítésként), rácson megvártam hogy hüljön egy kicsit. Mikor már langyos, ujjammal benyomtam a közepét, hogy egy kis tó-meder keletkezzen benne, ebbe kerül a csoki.

Töltelék:
170 g tejcsoki (eredeti szerint csoki chips, de nálunk ilyet nem láttam, én maradtam a normál csokinál)
170 g étcsoki
5 ml vanilia aroma
1 konzerv (kb 30 ml) sürített tej (korábban leírtam, mit használtam helyette)

Eredeti szerint fél pekándió darabokat kell a süti tetejére rakni, ezt kihagytam.

Nekem nagyon izlett a süti, bár egy kicsit tömény - talán mégsem kell annyi cukor abba a sürített tejbe. A férjem azt sajnálta, hogy mogyoróvaj van benne, de nekem kimondottan az tetszett, hogy a csoki mellett ott az a sós mogyoró íz. Azért pár nap alatt így is elfogyott a második adag (az elsőt a bölcsisek pusztították el).

Megjegyzés: miután elkészült a süti rátaláltam a http://www.arbat.hu/ orosz élelmiszereket forgalmazó weboldalra, ahol kapható gyerekkorom sürített tej konzerve! Legközelebb azzal csinálom.
Az eredeti recept itt megtalálható: http://allrecipes.com/Recipe/Fudge-Puddles/Detail.aspx

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Related Posts with Thumbnails